kolobezka-yedoo-mezeq-discUniverzální, robusní koloběžka české výroby pro mládež i dospělé – ideální pro výšku postavy od 160cm

Mezeq V brake je lehčí varianta koloběžky pro běžný terén, osazená kvalitními diskovými brzdami na zadním i předním kole – brzdy jsou méně citlivé na přehřátí, vodu, bláto a nečistoty, více citlivé jsou však na případné mechanické poškození.

  • doporučeno pro výšku 155 – 205cm
  • nosnost 150 kg
  • hmotnost 11,8 kg
  • rám Hi-ten ocel
  • kola 20″ a 16″ nafukovací s rychloupínáky
  • ráfky hliníkové, přední s dvojitou stěnou
  • brzdy 2x Disc
  • stupátko 36 cm
  • šířka řidítek 66 cm
  • výška řidítek 96 – 102 cm
  • délka 158 cm
  • představec – hliníkový Zoom
  • řidítky hliníková
  • integrovaný stojánek
  • průchodnost 6cm
  • náboje a ložiskaRIN GS Quando
  • Představec: Hliníkový / Aluminium
  • brzdové páčky Promax + lanovody s flexibilním zakončením
  • řidítka: Hliníková
  • Anatomická madla
  • Integrovaný stojánek, ochrana proti zranění

Vlastní testy tohoto modelu

Model koloběžky s zesíleným předním ráfkem nás zaujal především proto, že právě zahajujeme značení tratí na Šumavě, speciálně vytipovaných právě pro sjezdy na koloběžkách.

Tak tahle koloběžka je už o něčem jiném, než nabídl WORKER. Velice stabilní, robusní koloběžka ( … 11 kg ! ) , na které se cítíte jako na menším motocyklu.

Koloběžka je dodávána již smontovaná a seřízená, což hodnotíme jako obrovské + . Stačí nasadit řídítka a přední kolo – a opravdu můžete s koloběžkou rovnou vyrazit. Museli jsme pouze navíc dotáhnout šrouby podlážky a u stojánku – (stojánek jsme z důvodu lepší průchodnosti terénem odstranili, i když vyčnívá z podvozku pouze minimálně – ale vyčnívá). Při zaseknutí o jakoukoliv hranu při přejezdu nerovností by mohl nastat karambol – spodní strana stupátka MUSÍ fungovat jako lyže – ne jako pluh… Stojánek navíc není příliš stabilní a vyžaduje dokonalou rovinu aby se koloběžka udržela a ze stojánku nespadla.

Dostatečně vysoká i široká řídítka (šířka 65cm) s dokolnalými, měkkými a tvarovanými držátky, která 100% padnou do rukou a ani po dvacetikilometrovém sjezdu necítíte v dlaních únavu. Středně vysoké stupátko (stoj 9,5cm nad terénem, průchodnost 7cm) umožňuje pořád ještě stabilní postoj, relativně pohodlný odraz (ale je to už hranice pro dospělého člověka) a především velice dobrou průchodnost terénem – přes kořeny i lesní nerovnosti. Tahle koloběžka běží hodně příjemně, tiše, stabilně a klidně…

I dvojitý přední ráfek a silné pneumatiky (i když s hladkým profilem – to ale koloběžka vyžaduje, jinak by vás na silnici umořila) cítíte v terénu jako zálohu při ne právě vlídném terénu. Při sjezdech uhání doslova jako tank, varianta s kotoučovými brzdami dokáže zastavit bez problémů na prudkém svahu i 120kg chlapa….

Jako špičkové musíme hodnotit jízdní vlastnosti koloběžky – výborné brzdy, dokonalá madla speciálně konstruovaná na omezení tlaku do dlaní v náklonu dopředu jsou hodně, hodně příjemná. Řídítka jsou dostatečně vysoká i pro delší cestování, a to i pro výšku postavy určitě okolo 2m (pro 180cm máme zasunutá řídítka nadoraz, s rezervou vysunutí cca 20cm = jezdec cca 200-205cm) s dostatečným a příjemným předklonem.

Pro dlouhé rovné tratě nebo ve stoupání je tenhle model koloběžky trochu únavnější – váha i vyšší nášlap udělá své, ale celkově má dospělý jezdec opravdu pocit maximální jistoty ve všech směrech.
Ani držení řídítek v jízdě jednou rukou nedělá problémy, po chvilce cviku lze jet i kousek bez držení …. na Vediku na to zapomeňte, tam byl problém i ukázat rukou změnu směru.

Kotoučové brzdy jsou 100% spolehlivé, tiché a měkké, ale máme pocit, že pro hrubší zacházení trochu moc citlivé … koloběžku neodložíte jinak než na bok – a pokud by padla na kotouč, pak nezbývá nic jiného, než jej buď na místě demontovat – a nebo vzít koloběžku na rameno a jít pěšky – kolo se pak už neotočí….

Na druhou stranu jsou tyhle brzdy tak příjemné, že i tohle riziko se asi vyplatí podstoupit.
Co jsme trochu ohudrali byla barva – sice krásná, oku lahodící kombinace i matný odstín, ale tak měkká, že ji při troše snahy poškodíte i nehtem…. a to je škoda.
Doporučuji hned novou přestříknout bezbarvým tvrdším lakem (stačí ve spreji), hodně to pomůže.

Oproti Vediku má široký rám pod nohama malou nevýhodu – kdykoliv koloběžku položíte na bok, jde rámová trubka (pěkně nalakovaná) přímo na asfalt…. položíte jednou, dvakrát, desetkrát ….. a trubka je kropenatá, ne-li bez barvy. Škoda….. pro info – dodáme ochranou samolepísí folii 🙂

Líbí se nám i připravené úchyty na přední zástěrku, kterou si může kdokoliv jednoduše vyrobit z plastové desky nebo silnější gumy a umístit mezi přední svislé trubky. Ani zadní stínítko by nedalo velkou práci…

Celkově hodnotíme tenhle model koloběžky jako dokonalou sjezdovou mašinu, ideální pro dlouhé sjezdy Šumavskými hvozdy, s procházkou ve stoupání a pro klidné a pomalejší posunování po rovinách – stabilní, pevná a hodně příjemná koloběžka.
Myslím, že v této ceně a provedení budeme těžko hledat konkurenční model koloběžky vhodný pro daný účel – příjemné povožení na silnici i v terénu, stabilita, lehké ovládání, žádné vychylování rámu do stran ani při natočení řídítek (to je trochu nepříjemná specialita modelu Worker Vedic…), dobrá průchodnost terénem a výborná stabilita i v zápřahu – např. psem.

Neberte do města (je strašně dlouhá – 158cm už nedostanete na šířku ani do auta) , na dlouhé cesty, pro lehkého jezdce, ženu nebo děti – pokud nebudete pouze sjíždět a užívat si její stabilitu v terénu ……

Jinak je tento model koloběžky jedním z nejstabilnějších a nejunioverzálnějších na trhu. Pro naprostou dokonalost by stačilo zkrátit příliš dlouhý rám cca o 10 – 15cm, odlehčit jej o cca 3-4 kg – a kolběžka Mezeq nenajde jen tak lehce konkurenci.

Možná Vám při Vašem rozhodování hodně napoví i porovnání s druhým konkurentem ve stejné třídě, kvalitě i ceně – modelem KOSTKA HILL-Cross 20/16 – srovnání.