kostka-hill-crossUniverzální koloběžka pro mládež i dospělé – pro kratší tratě, zvládne i lehký terén a větší zatížení.

Koloběžka KOSTKA pro nejširší využití s delší a širší nášlapnou plochou…

Upravená geometrie, širší a delší nášlapná plocha a dobré vedení stopy předurčuje tuhle koloběžku k nejširšímu využití. Na modelu bylo použito pneumatik Schwalbe Big aplle a tím bylo zaručeno pohodlí na dlouhé turistické jízdy ve všech terénech – pozor však na hrubý a nerovný povrch, kde se nám podařilo v průběhu dvou týdnů třkrát píchnout … . Huštění tlaku v pneu až na 5 barů, což opět na hrubším a nerovném povrchu už hodně cítíte..

PARAMETRY Koloběžek KOSTKA Hill Cross

  • Výška osy řídítek: cca 97cm
  • Nosnost – 150 kg
  • Hmotnost – 8,6 kg
  • Délka : 149 cm
  • výška rámu nad terenem 5,5cm
  • výška stupátka nad terénam – horní hrana 8cm
  • Brzdy Shimano Alivio
  • Náboje Shimano Alivio
  • obutí Schwalbe Big aplle
  • ráfky přední: Remerx RMX 406×21 – 20″ zadní: Remerx RMX 305×21 – 16″
  • představec Longus BMX Free
  • Řídítka BMX s hrazdou, šířka 65cm
  • Zvonek

Naše vlastní testovací jízda:

Hm, tak tady jsme si pochutnali – na silničním povrchu běží jako po másle, reaguje i na slabší odrazy, velice stabilní a příjemná i v zatáčkách.

Nejlepší adept na „letní Carvingový a slalomový speciál roku“ – širší řídítka měkce a spolehlivě reagují na to, co jim poručíte, v zatáčce se nekoušou a nesnaží si hledat svůj směr.

Ale…

Je třeba se rozhodnout, co od koloběžky chcete. Tenhle model má také své mouchy!

Nepříjemně tvrdá, klasická madla/rukojeti řídítek – škoda, zasloužila by si něco příjemnějšího, po několika desítkách minut jízdy z kopce už pálí kůže na rukou – povrch je z malých hrubých kostiček, tvrdý jako kámen – doporučujeme si ke koloběžce zakoupit měkkou omotávku, nebo vyměnit madla….
díky poměrně nízkému a širokému rámu stupátka je poměrně dost snížená průchodnost přes nerovnosti – a HLAVNĚ – při větším náklonu koloběžky hrozí už zachycení přední části rámu o terén … opatrně. Také jakékoliv položení koloběžky na bok znamená okamžité odření barvy na rámu pod stupátkem – řešení se ale bude hledat asi těžko, spíše je to na jezdci, co od koloběžky chce a jak se k ní chová. Doporučujeme alespoň polepení ochrannou folií.

Další nevýhody jsme ale v rámci našeho využití, stylu cestování a terénu nenašli …
Spíše naopak – koloběžka je velice stabilní, rychlá a pohodlná, dobře a měkce odbržďuje jakékoliv klesání, díky trochu kratšímu rámu je skladnější než třeba Mezeq a i lehčí pro stoupání. Trochu vadí stále pocinkávající zvonek při přejezdu nerovností, ale co naděláte – snad vyměníme modelovou řadu zbonku 🙂

Tento model koloběžky je určený především na upravené cesty, zvládá dlouhé tůry i sjezdy na asfaltových nebo zpevněných cestách.
Nemá problémy ani v mírném terénu, ale díky hladšímu – silničnímu vzorku a nižší průchodnosti rámu (rám nad vozovkou 5,5cm) je nutno jezdit v terénu opatrně – pro info – jezdíme po měsíci už na třetích pláštích…..

Jinak koloběžka opravdu extrémě lehce běží, je příjemně stabilní a nebude vám dělat problémy ani jízda s držením řídítek pouze jednou rukou.

Celkově velice solidně zpracovaná, příjemná na ovládání i delší cesty, zábavu a turistiku.

Při jízdě a především při odrazu jsem měl pocit, že s sebou nic nevezu – koloběžka reaguje i na mírný odraz okamžitým zrychlením, „nevlaje“ pod jezdcem a zatáčení, dlouhé oblouky i položení se do zatáčky je hodně příjemné.

Nejedná se ale vysloveně o teréní stroj – rám je poměrně nízko – díky tomu se sice zmenšuje únava při odrazech, ale častěji se na nerovnostech „sklouzne“ rámem pod stupačkou. Na silnici je opravdu špičková, dovedu si představit na ní cestovat i pěknou spoustu kilometrů.

Celkově – příjemná, moc příjemná. I na delší cestování, sjezdy v lehčím terénu, zábavu… Nevěřili jsme jak i 1,5cm ve výšce stupátka je znát na zmenšení únavy při odrazech na rovinách (porovnání s modelem YEDOO MEZEQ a CITY…. na druhou stranu – 1,5cm zhorší znatelně průchodnost terénem…. prostě něco za něco.